Toivepostaus: Tässä tulevat sipsin haastajat

Snapstoryssäni vilkkui viime viikolla bataattisipsejä, jotka herättivät paljon mielenkiintoa. Tämän vuoksi haluan jakaa kyseisen valmistustavan blogiini ja vielä lisänä pari ylimääräistä tapaa herkutella! Nämä seuraavat sopivat mainiosti leffaeväiksi, välipalaksi tai vain yksinkertaisesti tuomaan rapeutta omiin aterioihin. Kyseessä on myös huomattavasti terveellisempiä vaihtoehtoja kuin ne perinteiset sipsit.

Ohje herkullisiin ja rapeisiin bataattisipseihin:

Nämä ovat yllättävän helppo valmistaa. Idea lähti siitä, kun leikkasin liian ohuen siivun bataattia 😀 Vaikein osuus on juurikin tämä ohuiden siivujen leikkaaminen. Itse käytin aluksi juustohöylää, mutta minun makuni mukaan siivuista tuli liian ohuita. Päädyin siis leikkelemään siivut pienellä veitsellä.

  1. Leikkaa haluamasi määrä bataattia ohuiksi siivuiksi.
  2. Aseta pellille leivinpaperin päälle ja ripottele päälle haluamasi mausteet sekä öljy. Itse olen nämä nyt tehnyt ilman öljyä, joten onnistuu ilmankin! Mausteina olen käyttänyt suolaa ja rosmariinia.
  3. Pistä uuniin 200 asteeseen, n. 25 minuutiksi. Aika riippuu ihan siivujen koosta. Tarkkaile bataattisipsien väriä ja ruskistuessa ota pois uunista.

Variaationa voit tehdä myös vastaavan porkkanoista! Itse yllätyin hyvin positiivisesti porkkanasipseistä. Porkkanan sain ohuiksi siivuiksi juustohöylällä. Varo sormia! Muuten ohjeet ovat täysin samat.


Ohje äärettömän herkullisiin paahdettuihin kikherneisiin:

Tämä on ehdottomasti mun lemppari naposteltavaa!

  1. Ota haluamasi määrä kikherneitä ja lisää haluamasi mausteet. Itse tykkään käyttää smoked paprika -jauhetta ja rosmariinia.
  2. Aseta pelille ja uuniin 200 asteeseen n. 40 minuutiksi.
  3. Tarkkaile kikherneiden väriä, älä anna niiden palaa! Lopputulos on rapea ja herkullinen 😉
Valmistin kaikkia eräs ilta tätä postausta varten. Yhdistin siis kaikki yhteen kippoon ja ei ollut lainkaan hassumpi tv-ilta 😉

 

♥ Isabella


Last week , I had some sweet potato chips on my snapstory. Many were asking me how to prepare them so I decided to do a post about it with two additional ways to snack! The following sncaks are great to take to the cinema or as a snack or simply to bring some crunchyness to your meal. They are also an healthier option compared to the typical chips.

The recipe to delicious and crunchy sweet potato-chips:

These are surprisingly easy to prepare. I got the idea from cutting a too thin piece of sweet potato 😀 That’s actually probably the trickiest part, cutting thin pieces. At first I used a cheese slicer but I felt the pieces were a bit too thin for my liking. So, I ended up cutting the pieces with a small knife.

  1. Cut the amount of sweet potato you prefer to small pieces.
  2. Gather the pieces on top of the baking paper and add some spices and oil. You can also leave the oil out, I have done these without oil so it is possible! As spices, I have used rosemary and salt.
  3. Put the sweet potatoes on the oven for 200 degrees about 25 minutes. The time depends on the thickness of your slices. Check the color of the sweet potatoes and take them out when they are browning and crisping.

You can also do the same with carrots as a variation! I was pleasantly surprised on how good these turned out. This time I did use the cheese slicer to cut the carrot. Be careful with your fingers though! Anyway, the recipe is the same with the carrot.


The recipe to the most delicious roasted chickpeas:

This is absolutely one of my favorite snacks!

  1. Take the amount of chickpeas you like and add some spices. I like to use the Smoked paprika -spice and rosemary.
  2. Set them to the baking paper and put them on the oven for about 40 minutes in 200 degrees.
  3. Check the color of the chickpeas, don’t let them get burnt! The end-result should be delicious and crispy 😉
I prepared them all at the same time the other night for this post. So, I did combine these all in one plate and I have to say, it was a great TV-snack 😉

♥ Isabella

facebooktwittergoogle_plusmail

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.