Kuukauden haasteet

Hei taas!

 

Olemme viettäneet hieman hiljaisempaa kautta, koska molemmilla on ollut todella paljon töitä ja menoa koko kesän. Tahti jatkuu samana, mutta koitamme nyt hieman skarpata tällä saralla.

Viime kuun haasteena oli tavoitteiden toteutus.

 

 

Elina haastoi itsensä ruokavalion saralla.

Tavoitteenani ei ole laihtua, vaan saada turvotusta ja raskasta oloa pois. Tein suuren muutoksen hiilihydraattien käytössä. Olen lopettanut jopa sen aamuisen puuron syömisen ja vaihtanut sen kananmunaan, tuoreisiin vihanneksiin ja kasviksiin. Ruokavalioni koostuu nyt pelkästään lihasta, kananmunista, rahkasta ja kaikesta vihreästä.

 

Kuun lopussa – kun olen ehkä jo tottunut tähän ruokavalioon – yritän jättää pois myös maitorahkan ja vaihdan sen tofuun, papuihin sekä pähkinöihin. Tämä puurosta luopuminen tuntui aluksi vaikealta, koska siitä oli tullut niin pinttynyt tapa. Tämäntapaiset ruokavalioremontit tuntee kehossa usein nopeasti ja huomasinkin muutokset jo yhden viikon jälkeen, kun turvotus oli kokonaan tiessään. Oikeanlaiset hiilihydraatit ja varsinkin vihreistä saatavat ovat parhaimpia keholle sekä ruuansulatukselle.

Ruokatrendit vaihtelevat, mutta oma keho tietää parhaiten – ei ole toista samanlaista. Olen aiemmin kokeillut vastaavanlaista ruokavaliota päiviä, mutta en kuukausia. Itse koen, että puuro on se, mikä eniten turvottaa, mutta yleisesti ottaen myös maito turvottaa, joten aion kokeilla myös tätä maidotonta kikkaa.

Suosittelen kokeilemaan, mutta myös kuuntelemaan omaa kehoa, mikä tuntuu parhaimmalta. Ei kannata kuitenkaan stressata liikaa ruuasta – se jos mikä saa kehon turpoamaan!

 

 

Minna pyrki hoitamaan hoidettavat asiat saman tien ja onnistui siinä hieman paremmin kuin ennen. Blogiin kirjoittelussa tosin on vielä skarppaamista. Poikaystävä antoi tänään rennon tehtävän: “katso meidän yhteistä ohjelmaa”. Saas nähdä miten uskallan katsoa yksin. Poikaystävä tuli muuten takaisin Suomeen vaihdosta. Siitäkin lupasin avautua, mutta en ole keksinyt vielä mitä kertoa. Etäsuhteesta saa siis laittaa kysymyksiä.

 

 

 

Salilla käynti on niitä hoidettavia asioita, mitkä hoituu helpoiten, kun on saanut siitä rutiinin -ja niin vaan vuodet vierii ja rutiinit pysyy. Välillä voisi olla vähemmän ankara itselleen, kuten (ehkä huonona esimerkkinä) eilen. Menin kaatosateessa pyörällä salille ja tein ohjelman mukaan treenit, mutta maven jätin pois kokonaan treeneistä. Sen verran poikki olin viikonlopun ja Weekendin jäljiltä.

 

Reverse hyper

 

 

Tein päätöksen tehdä enemmän töitä ja töitähän myös riitti. Sain hankittua uusia asiakkaita heti kun aloin mainostamaan. Pääsykokeiden aikaan pyrin tekemään mahdollisimman vähän töitä ja pidin sen jälkeen vähän lomaakin, mutta nyt oli aika ottaa itseään niskasta kiinni. Toisen itselle ison päätöksen tein kun päätin ilmoittautua avoimeen yliopistoon. Olisi pitänyt ehkä tehdä se paljon aikaisemmin. Toisaalta, nyt olen ehkä enemmän kärryillä käsiteltävistä aiheista. Jännittää mitä tuleman pitää!

 

Mainostetaan nyt tännekin www.facebook.com/tmiminnala (C) Minnala Y: 2721227-3

 

 

Seuraava kuukausihaasteemme jatkuu samalla teemalla, koska tavoitteet tai pieniinkin tekoihin ryhtyminen rutiininomaisesti vaatii usein aikaa ja totuttelua pitkällä aikatähtäimellä. Saattaa tulla epäonnistumisia, jolloin herkästi haluamme vain unohtaa koko jutun ja jatkaa entiseen tapaan.

Haasteemme liittyy ajanhallintaan. Meillä monilla on kaapit täynnä todo-lappuja ja muistutuksia puhelimissamme. Mitä jos kokeilisimme jatkossa tehdä asiat samantien? Mikään ei ole yhtä mieltä ylentävää, kun tehtyjen asioiden yliviivaaminen – ajallaan.

Tsemppiä haasteeseen!

 

-M&E

facebooktwittergoogle_plusmail

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *