LISÄRAVINTEET & SUPERFOODIT

(Postaus yhteistyössä Foodin: n kanssa)

Oon ollut muutaman päivän sängyn pohjalla, koska mua piinaa joku jäätävä kesälenssu. No lepo, ravinto ja vitamiinit, sekä superfoodit on parasta lääkettä! Ajattelinkin kertoa, mitä lisäravinteita ja superfoodeja käytän osana mun ruokavaliotani. Alkuun haluan painottaa sitä, että monipuolinen, ravintorikas ja terveellinen ruokavalio on kaiken A&O, ja superfoodien ja ravintolisien tulisi nimensä mukaisesti olla vain lisänä ja tukena ruokavaliolle! 🙂

 

Mun aamu on startannut sitruunavedellä jo useamman vuoden ajan. Aamuisin juonkin siis aina ison lasin sitruunavettä, sekä viherjuoman ennen aamiaista.

-Sitruunavesi: n. 1rkl Foodinin sitruunamehua isoon lasiin vettä.

-Viherjuoma: Foodinin viherjauhetta, MSM-jauhetta ja maca-jauhetta, sekä tilkka sitruunainkiväärimehua, jotta maku olisi parempi.

-Sitruunamehu sisältää runsaasti C-vitamiinia, ja sitruunavesi on omasta mielestä erittäin raikas tapa alottaa aamu, toimii!

-Viherjauhe sisältää useita ravinnerikkaita viherkasveja, ja myös siis hyvin paljon eri vitamiineja ja mineraaleja. (A,- B1-, B2-, B3-, B6-, B9-, B12-, C- ja E-vitamiineja, rautaa, seleeniä, kaliumia ja kalsiumia)

-MSM-jauhe on orgaanista rikkiä. Tätä mineraalia on myös ihmiskehossa, ja se edesauttaa ihon, hiusten ja nivelten hyvinvoinnissa.

-Maca-jauhe on energiaa antava super juurikasvi, joka sisältää proteiinia, kalsiumia, kaliumia, jodia, rautaa, mangaania ja C-vitamiinia.

 

Jos en jostain syystä juo aamuisin viherjuomaa, niin sekoitan viherjauheen, MSM-jauheen ja maca-jauheen esimerkiksi välipalapirtelöön. Välipalapirtelöön lisään yleensä myös hieman proteiinijauhetta, tällä hetkellä oma suosikki on Foodin:n vaniljan makuinen heraproteiini.

Käytän samaista Foodin: n vaniljan makuista herajauhetta myös palautusjuomana salitreenin jälkeen!

Pyrin käyttämään päivittäin myös suolaa jonkin verran. Syön puhtaasti, ja vältän ruoka-aineita, jotka sisältävät ‘piilosuolaa’. Kun syö puhtaita ja laadukkaita raaka-aineita ei suolaa tule ravinnon mukana paljoa. Näin kesällä, ja muutenkin urheillessa on tärkeä käyttää suolaa jonkin verran, mutta kuitenkin kohtuudella. Suolaa lisäänkin yleensä lihaan, kanaan ja kalaan.

Pähkinät ovat myös omasta mielestäni omanlaisia superfoodeja, koska ne sisältää niin paljon hyviä rasvoja, vitamiineja ja mineraaleja. Pähkinöitä laitan yleensä välipalapirtelöön, joko ripottelen päälle tai laitan sekaan, ja murskaan ne tehosekoittimessa muiden ainesosien kanssa.

Mun mielestä myös herkuttelu on osa tasapainosta ruokavaliota. Ja itse herkuttelenkin noin kerran viikossa. Tällöin tykkään herkutella terveellisesti, mutta joskus tietty myös epäterveellisemmin. Mutta koska terveellisiä ja herkullisia herkkuja on, ja niitä voi tehdä, niin siksi yleensä ainakin osittain herkuttelen terveellisillä vaihtoehdoilla!

Foodinin raakasuklaapähkinät, -marjat sisältävät kaikki pähkinöiden ja marjojen sisältämät vitamiinit ja mineraalit, sekä ennen kaikkea on ihan superherkullisia. Ite en edes huomaa syöväni ‘terveysherkkuja’, koska nää on vaan niin hyviä!

Muutama viikko takaperin leivoin myös keksejä, joita leipoessa käytin niitä kuuluisia parempia aineksia. Nämä keksit sisälsivät Foodin: n:

-kaakaovoita

-kookossokeria

-merisuolaa

-kookosöljyä

-kookosmannaa

-cashewtahnaa

Keksit olivat gluteenittomia, ja luomuraaka-aineista tehtyjä, sisälsivät hyviä rasvoja ja kuituja, eikä kekseissä ollut valkoista lisättyä sokeria!

 

PS. Foodin: n nettisivuille pääset tästä. 🙂 Nappaa säkin omat superfoodit ja ainekset terveellisiin herkkuihin nettikaupasta! Ja koodilla Rosa20 nappaat itsellesi vielä tuotteista -20% alennusta!

-Terveellisin ja herkullisin terveisin-

facebooktwittergoogle_plusmail

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *