PAKARALIHASTEN AKTIVOINTI & HUIKEE TIPSI!

(Postaus yhteistyössä Trainer 4 You:n kanssa)

Trainer 4 You on valtakunnallinen hyvinvoinnin palvelukonserni, joka tarjoaa laatusertifikoituja koulutuksia. Trainer 4 You:n nettisivuille voi kuka tahansa luoda käyttäjätunnukset ilmaiseksi, sieltä pääset tutustumaan heidän kattavaan tietopankkiinsa. Tietopankista ja nettisivuilta löydät videoita, artikkelisarjoja, erilaisia työkaluja, laskureita ja webinaaritallenteita. Tietopankista löytyy vinkkejä niin ravintoon, stressiin, kestävyysharjoitteluun kuin lihaskuntoharjoitteluunkin!

Alle olenkin koonnut muutaman neuvon pakaroiden treenaamisen suhteen. Vinkit on otettu Trainer 4 You:n nettisivuilta. Pääset itsekin katsomaan kyseisen pakara videosarjan luomalla tunnukset sivuille! Videosarja pohjustaa myös, miksi pakaralihaksia kannattaa harjoittaa, sekä mistä tulisi lähteä liikkeelle, ja miten!

  • Polvi samassa linjassa kakkos varpaan kanssa
  • Paino ensimmäisen varpaan tyveen
  • Lantion suunta eteen
  • Ei notkoselkää, eikä rinnan yliojennusta, luonnollinen selän kaari
  • Katse suoraan eteen, ei yläviistoon
  • Reidet suoraan linjaan
  • Vatsa tiukkana

Näitä perusneuvoja noudattaen pitäisi tehdä niin perus etu- ja takakyykyt, sekä askelkyykyt, mihin tahansa suuntaan. Neuvoja noudattaen saat siis parhaimman aktivaation ja tuntuman pakaralihaksiin!

Pakaralihasta harjoitellessa kannattaa muistaa, että perusliikkeistä lähdetään liikkeelle, ja ne oikein tehden on kehittyminen parasta. Perusliikkeiden, kuten kyykkyjen ja maastavedon lisäksi voi tehokeinoina käyttää eristäviä liikkeitä, rasittaakseen pakaralihaksia tarpeeksi!

Trainer 4 You:n nettisivuille pääset luomaan tunnukset tästä. Hauskoja ja opettavaisia hetkiä tietopankin kanssa! 🙂

 

facebooktwittergoogle_plusmail

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *