Maukas, terveellinen sekä helppo, prodepannari

Nyt pannukakkuja voi syödä vaikka joka päivä!

Nämä pannukakut vievät kielen mennessään. Mikä parasta tämä herkku on sallittu syötäväksi vaikka joka ilta iltapalaksi. Ohje on tosi helppo, nopea ja kaiken lisäksi edullinen.

Tarvitset vain viisi raaka-ainetta: vettä, banaania, kaurahiutaleita, kananmunia sekä proteiinijauhoja (lisäksi halutessaan kanelia sekä leivinjauhetta).

Ohje olkaa hyvät:

  •  2dl vettä
  • 2 banaania
  • 2dl kaurahiutaleita
  • 5 kananmunaa
  • 1,5dl proteiinijauhoja (esim vanilja)

Halutessaan sekaan voi laittaa vielä 1rkl kanelia ja 1tl leivinjauhetta (kohottaa pannukakkua mukavasti).

Tämä ei voisi olla helpompaa; kaikki aineet blenderiin ja sekaisin. Kaada leivinpaperin päälle uunipellille ja laita uuniin. Paista 200C n.10-15min, kunnes pannukakku on kauniin kuulaanruskean värinen.

 

 

Anna jäähtyä hetki ja tarjoile esim. banaanilohkojen sekä marjojen kera. Vinkkinä; itse käytän hillon tilalla pilttiä. Jos hillo mielestäsi kuuluu pannukakkuun, voi sen korvat terveellisemmällä vaihtoehdolla.

 

Ei kun herkuttelemaan! 🙂

Aurinkoisia ajatuksia, Tiia <3

facebooktwittergoogle_plusmail

2 kommenttia “Maukas, terveellinen sekä helppo, prodepannari

  • 12.7.2017 klo 23:28
    Kestolinkki

    Hei, laitatko kananmunat keltuaisineen? Eikö siitä tule silloin kovin kalori/rasvapitoinen? Muuten kuulostaa hyvältä

    Reply
    • Tiialotta
      13.7.2017 klo 08:55
      Kestolinkki

      Moikka! Kananmunat keltuaisineen :). Kananmunassa on hyvät ravintoarvot ja jos ei syö koko pannukakkua yksi tai yhdellä kertaa ei kalorit räjähdä 😀 ! Yksi kananmuna on noin 140kcal.Itselle riittää pannukakusta noin neljäksi-viideksi kerraksi, tosi hyvä iltapala/välipala.

      Reply

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *