Lukijan toiveesta – nyt paljastetaan tämän hetken kunto!

Lupasin lukijoilleni olla aktiivisempi blogini saralla, joten yritän nyt päivittää kuntoa tänne säännöllisesti 🙂

Tässä postauksessa lyhyesti tämänhetkinen kondis fiiliksineen.

 

image

 

 

Kuten aikaisemmassa postauksessani kirjoitin, en aio luovuttaa, vaikka minulla onkin haasteeni. Töitä tehdään kovempaa – niin  kovaa kuin se vaatii. Tapaamisestani valmentajan kanssa on vähän alle viikko ja kuluneen alkuviikon olen painanut kaasua kahdella jalalla. Päätin, että nyt saa alkaa tapahtumaan!

 

Maanantaiaamuna, kun sain silmäni auki, vedin treenikamat niskaan ja suuntasin salille tekemään tunnin aerobisen; ensimmäisen puoliskon rappuslaitteessa ja toisen polkien. Tunnin hikoilun jälkeen nappasin lähikaupasta luomubanaanin matkaani ja kipitin takaisin kotiin aamupuuron keittoon.

Myöhemmin, iltapäivällä vuorossa oli polttotreeni Töölö Gymillä. Polttotreenini sisältää piiiiiiiiiitkiä sarjoja jaloille; 10 eri liikettä. Lisäksi liikkeiden välissä on pari viiden minuutin aerobista pätkää 150-160 sykkeillä. Polttotreenin päätteeksi tein vielä 10×30 toistoa vatsarutistuslaitteessa ja 50min aerobisen rappuslaitteessa.

 

Tiistaina päätin tehdä tuplatreenit, mutten aamuaerobista. Sen verran annoin kintuille liikettä ennen aamupalaa, että kipaisin aamupuurooni luomubanaanin, n. 600m edestakaisin (alle 15min pyrähdys).

Päivän ensimmäinen treeni oli selkätreeni, jonka päätteeksi tein 5×30 toistoa vatsarutistuslaitteessa ja 50min aerobisen rappuslaitteessa.

Töölö Gymille menen aina kävellen, n. 2km suuntaansa, mutten koskaan laske välimatkoja aerobisiksi. Kotona kokkailin Atlantinkalasta tilaamaani punakampelaa sipulikuutioiden ja Oatlyn kaurakerman kanssa. Kylkeen aurinkokasviksia. Nam!

 

 

image

 

Illalla kävin vielä tekemässä toisen treenin, olkapäille ja ojentajille, johon sain ulkopuolelta hieman lisämaustetta olemassaolevien ohjelmieni lisäksi. Treenin loppuun vielä 3×30 toistoa vatsarutistuslaitteessa.

 

Keskiviikko aamu starttasi jälleen aamuaerobisella, 30min kuntopyöräilyllä. Päivän velvollisuuksien jälkeen tulin kotiin kokkaamaan, jättäen päivän jalkatreenin ja Töölö Gymin odottamaan iltaa. Illan jalkatreenin päätteeksi 5×30 vatsalihastoistoa ja 30min aerobinen rappuslaitteessa.

 

Torstaiaamuna treffasin ystävääni Idaa, jo säännölliseksi tavaksi muodostuneen jalkatreenin ja poseerausharjoitusten merkeissä Töölö Gymillä. Harjoittelimme vähän kävelyä ja tuskailimme pakollisten poseerausten kanssa, yrittäen kiemurrella oikeisiin asentoihin. Jalkatreenissä mentiin hyvin pitkälti minun ohjelmani mukaan ja Ida määräsi tahdin…ja painot…ja lisämausteet 😀

 

Paino on vihdoin hieman liikahtanut, nimittäin tämän viikon rutistuksella olen saanut -0,9kg siihen painoon nähden, mitä painoin tavatessani valmentajani viikonloppuna. Toki luku voi elää ties kuinka paljon vielä, mutta pyritään pitämään se laskussa. Alla kuva tiistaiaamulta, aamupalan jälkeen.

 

image

 

 

Selkä on tällä hetkellä NIIN jumissa, että poseerauksiin on miltei mahdoton taipua, mutta katsotaan, josko pääsisin taas piakkoin hierontaan. En ole hetkeen käynyt hierojallani kokemassa alipainekivien taikaa, ja sen kyllä tuntee kropassa. Jumiutunut selkä pitäisi saada auki mahdollisimman pian!

 

Näihin kuviin ja tunnelmiin, tästä on hyvä jatkaa 🙂

 

facebooktwittergoogle_plusmail
Viivi

Viivi

www.viiviback.com

2 kommenttia “Lukijan toiveesta – nyt paljastetaan tämän hetken kunto!

  • 28.1.2017 klo 07:00
    Kestolinkki

    Tsemiä, kyllä se siitä! “Jumeihin” kannattaakin kyllä kiinnittää huomiota – kyseessähän on suurelta osalta sidekudoksen joustamattomuus, joka johtuu siitä, että aineenvaihdunta ei ole optimaalista verenkierron jäädessä heikommalle! Huono sidekudos-aineenvaihdunta tarkoittaa aina toksiinien kertymistä ja – ainakin meillä taviksilla – yleensä myös turhaa lisäpainoa lähinnä nesteen muodossa.

    Selkeä vastaus jumialueiden “herättelyyn” ovat sen kovan salitreenin ohelle otetut pitkät venytykset ja kierrot, joissa kuunnellaan kroppaa, hengitellään oikein eikä lihaksin pakoteta liikkuvuuden laajentamiseen. Maltetaan siis odotella, että ne kohdat alkavat antaa periksi. Tiedän: aikaa ei tuntuisi siihen koskaan olevan, mutta kehtaava tekijä voi näitä liikkeitä harjoittaa vaikka bussia odotellessa 😉

    Oletko koskaan kokeillut hot joogaa? Voin lämpimästi suositella Yoganordicin tunteja esim. Petrin (en minä, vaan kaima!) ohjauksessa. Oikeat tekniikat niin hengitykseen kuin lempeisiin venytyksiinkin oppii aika äkkiä ja liikkuvuus paranee. Tai kun sinulla tuota peruskuntoa hyvin on, voi toki valita aerobisemmankin aloituksen, jossa saa tuntumaa normaalia lämpimämmän harjoitustilan vaikutukseen omassa kropassa. Kaikkiin tunteihin (ja puoliintoista) kun kuuluu myös ainakin loppuvenyttelyt.

    Menestystä valmentautumiseen, savolaisen sisulla!

    Reply
    • Viivi
      30.1.2017 klo 14:36
      Kestolinkki

      Kiitos paljon!
      Joo kehonhuoltoon pitäisi löytää kyllä aikaa vähintään yhtä paljon kuin treeniinkin, vaan tahtoo välillä unohtua
      Foamrollerilla välillä yritän availla ja tehdä venytyksiä, joita asiantuntija, Foamrollerin takana seisova Jukka, minulle on opettanut.
      Jooga olisi täydellinen tasapainoittaja, jos edes välillä saisi itsensä tunnille 🙂

      Reply

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *