Puhdasta puhtia, olkaa hyvät!

Nopeahko päivitys viimeaikaisesta ja tulevasta:

 

Tammikuussa, kun heitin väliaikaisesti kirveen kaivoon ja päätin siirtää kisatavoitettani syksyyn, en rehellisesti sanottuna ollu enää ajoittain edes varma, tulenko kisaamaan lainkaan. Tiimin sotkut tappoi mielenkiinnon hetkellisesti täysin.

Tiedostin kehossani jylläävän stressin ja ajattelin sen poistamisen olevan prioriteetti numero yksi. Ihoni oli päässyt merkittävän huonoon kuntoon (minun on vaikea käyttää käsitettä ‘paha akne’ sairastettuani acne conglobataa viisi vuotta sitten, mutta tämänhetkinen akneni oli jo heittämällä pahaksi luokiteltava, mikäli ihotautilääkäreiltä kysytään).

Söin juuri sitä, mitä milloinkin teki mieli – ja vähän enemmänkin. Mielitekoni pysyivät onneksi pääsääntöisesti suht puhtaassa ruuassa, mutta määrät olivat järjettömät. Saatoin vetää kolmekin raakakakkupalasta putkeen (jälkiruuaksi), tai purkin maapähkinävoita kaiken muun ruuan päälle. Herkuttelin myös pellillisellä bataattiranskalaisia lähes joka ilta – ja kaikkihan tietävät minun ja hiilihydraattien yhteensopivuuden….

Yksi merkittävä alue minulta jäi kuitenkin laittamatta lepotilaan, mikä olisi stressin poistamiseksi ollut ensiasteisen tärkeää. Nimittäin treeni. Päinvastoin, aloin tehdä tuplatreenejä, kun kerta söinkin kuin syöttöporsas! Kova treenihän lisää stressitasoja entisestään.

 

Juteltuani valmentajani kanssa helmikuun lopulla, päätimme laittaa ns. fitness lifen jäähylle vähäksi aikaa. Sain käskyn tulla ulos fitness-kuplasta.

 

Ihoni alkoi antaa pieniä rauhoittumisen merkkejä parin viikon jälkeen. Olin myös kiinnittänyt erityistä huomiota ruokavaliooni – en kaloreihin, mutta siihen, että kaikki oli puhdasta.

 

Iho meikattuna päivänvalossa. Tämänhetkinen tilanne.

 

Nyt muutaman viikon treenitauon jälkeen tein paluun salille. Voi veljet, että tuntuu hyvältä palata salimeininkeihin! Pepusta oli päässyt pumpit katoamaan ja hieman joutui etsiskelemään tuntumaa eilen, mutta nyt toisen treenin jälkeen sain takamuksen helläksi, eikä painojakaan juuri joutunut pudottamaan entisestä 🙂 Hack-kyykkyä joutui hölläämään 20 kilolla, sillä satasella ei päässyt entisiin toistomääriin, mutta jalkaprässiin sai ladata 200kg entiseen malliin.

 

 

Rönsyiltyäni ruokavalion kanssa koko helmikuun, sen mukana tulleet 5 kiloa vähän ahdistaa treenivyön alla, mutta eiköhän ne siitä nopeasti sula. Vedän nyt kolmatta päivää uudella ruokavaliolla, jonka laadin itse valmentajaltani saamilla makroilla. Syön 400kcal enemmän kuin edellisellä ruokavaliollani, eli tämänhetkiset kalorini on 1900. Sain myös uudet treeniohjelmat, viisijakoiset, ja aion pitää kevyemmän viikon joka kolmas- tai neljäs viikko ja sen aikana keskittyä enemmän kehonhuoltoon. Saan siis HUOMATTAVASTI enemmän treenivapaita päiviä entiseen verrattuna, jolloin niitä oli vain 4 kuukaudessa! Superhyvä fiilis!
Laatimani ruokavalio on kultaa hyvinvoinnille ja energiatasoille, josta tietenkin on suuri apu myös treeneihin. Eräs miespuolien tuttavani, jolle olen tehnyt ruokavaliot nyt parin kuukauden ajan, sanoi huomanneensa myös voimantuoton lisääntyneen sen lisäksi, että kroppa on kiristynyt.

 

 

Näillä eväillä jatkan hyvillä mielin eteenpäin!

 

Ainiin! Pakko vielä hehkuttaa, että Töölö Gym yllätti jälleen positiivisesti! Valikoimaan oli ilmestynyt mun lemppariherkku, LEVÄSIPSIT! <3 Superhyvä kuntosali, kookosvettä, leväsipsejä…. Ah, TÄYDELLISTÄ!

 

 

facebooktwittergoogle_plusmail
Viivi

Viivi

www.viiviback.com

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *